Kezdőlap » Forma-1 » Hamilton szoros csatában nyert, a Forma-1 visszatért

Hamilton szoros csatában nyert, a Forma-1 visszatért

Hamilton szoros csatában nyert, a Forma-1 visszatért

A Bahreini Nagydíjon végre ismét rengeteg előzést és kerék-kerék elleni csatát láthattunk, a késői Safety Car-fázis pedig elképesztő hajrát alapozott meg. Hamilton és Rosberg a többieket faképnél hagyva egymással folytattak kiélezett párharcot, a dobogóra felállhatott Pérez is a Force Indiával, míg a Red Bull a végén megtáltosodott, és Ricciardo még Vettelt is megelőzve a 4. helyig tört előre.

 

Lewis Hamilton fantasztikus párharcban, egy azonnal klasszikussá váló Bahreini Nagydíjon győzte le mercedeses csapattársát, a pole pozícióból induló Nico Rosberget. A villanyfénynél rendezett verseny pont a megfelelő válasz volt a megújult Forma-1-gyel szembeni kritikákra azon a napon, amelynek délelőttjén a Ferrari vezetői és Bernie Ecclestone az FIA-elnök Jean Todttal találkoztak, hogy előadják nekik a reformokkal kapcsolatos aggályaikat. Ezúttal senki nem spórolt érezhetően a benzinnel, cserébe viszont rengeteg előzést láthattunk, a kerék-kerék elleni küzdelmekben szinte egy percnyi szünet sem volt.

 

„Én nagyon élveztem. A sok marhaság, hogy nincs verseny, a panaszok a hangról meg a többiről teljesen megalapozatlanok” – jelentette ki Niki Lauda, míg a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azzal vágott vissza a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo korábbi megjegyzésére, hogy „hát, ez nem taxivezetgetés volt…”

 

Hamilton lerajtolta Rosberget, aki azonnal visszatámadta őt, és közben le is sodródott a pályáról, de hiába. Rosberg nem szakadt le, és a 19. körben, közvetlenül a kiállásaik első fordulója előtt utolérte, sőt egy pillanatra meg is előzte Hamiltont, ám néhány kanyarral később ismét elvesztette a helyét. Ez döntőnek bizonyult, mert így a brit cserélhetett először kereket, amivel a német időt vesztett – ezért úgy döntött, inkább alternatív taktikára vált, és a középső etapra a keményebb gumikat választotta. A terve az volt, hogy a verseny végén kihasználja a lágy Pirellik előnyét, amikor Hamilton kénytelen lesz a közepeseket használni.

 

AUTO-PRIX-BHR-F1

 

A 41. körben pályára küldött Safety Car is Rosberg malmára hajtotta a vizet. Hamilton a lágy gumikon addigra 9,5 másodperces előnyt gyűjtött vele szemben, amit most egy csapásra elvesztett, és a hajrának a lassabb Pirellikkel kellett nekivágnia. A Mercedes főnöke, Paddy Lowe elővigyázatosan gyelmeztette a versenyzőit a rádión, hogy ne üssék ki egymást. „Csak azt szeretnénk, hogy mindkét autónk célba érjen, de ez még nem jelenti azt, hogy nem is harcolhatnak egymással” – magyarázta utólag.

 

A versenyt a 46. kör végén indították újra, és a két Mercedes azonnal elhúzott a mezőnytől, a fennmaradó 11 kör alatt 23 másodpercet verve a többiekre. Rosberg árnyékként követte, és többször keményen támadta Hamiltont, néha átmenetileg még elé is került, végül azonban nem sikerült visszavennie tőle a vezetést. „Azt kell mondanom, ezúttal Lewis volt a jobb” – jelentette ki Lauda. „A keményebb gumik voltak az autóján, mégis maga mögött tartotta Nicót.”

 

Hamilton pályafutásának 24. győzelmét aratta, utolérve az örökranglistán az ötszörös világbajnok Juan-Manuel Fangiót. Ennek ellenére elismerte, hogy a bahreini hétvégén összességében Rosberg volt a gyorsabb. „Az időmérő óta küszködtem a tempóval, ráadásul kiderült, hogy gond volt a fékjeimmel, amelyeket ezért kicseréltek a verseny előtt” – mondta. „Reméltem, hogy ettől a ma újra gyorsabb leszek, de nem így történt, végig küszködtem.” A dobogón érezhető volt, hogy mindkét versenyzőben csak lassan csillapodik az adrenalin. „Nagyon nem szeretek második lenni Lewis mögött, de azt kell mondanom, ez volt a legizgalmasabb verseny, amelyen valaha részt vettem” – állította Rosberg. „Szerintem ez a sport nagy napja volt. Fantasztikus show-t hoztunk össze.”

 

AUTO-PRIX-BHR-F1

 

A Mercedes egy külön ligában játszott, mögöttük azonban folyamatos adok-kapok zajlott a Force India, a Williams, a Red Bull, a McLaren és a Ferrari között. A Mercedes-motoros csapatok a Safety Car-fázisig egyértelműen előnyben voltak, az újraindítás után azonban életre keltek a távot Hamiltonhoz és Rosberghez hasonlóan két kerékcserével teljesítő Red Bullok is. Daniel Ricciardo, akit eltérő stratégián lévő csapattársa korábban elengedett, ezúttal erőből előzte meg Sebastian Vettelt, majd a 3. helyen haladó Sergio Pérez nyomába eredt. A mexikói elismerte, hogy ha a verseny még egy körrel tovább tart, aligha tud elöl maradni, végül azonban megszerezte pályafutásának negyedik dobogós helyezését. A sors iróniája, hogy ez a McLarennel egyszer sem sikerült neki. „A Safety Car nagyon megnehezítette a dolgunkat” – ismerte el. „Addig viszonylag kényelmesen tartottam a helyemet, de az újraindítás után nehéz volt munkára fogni a keményebb keverékű gumikat.”

 

Az első két futamon meggyőzőbben teljesítő Nico Hülkenberg erejéből ezúttal az 5. helyre futotta, ő a két Red Bull között ért célba. Bár az eredménnyel elégedett volt, úgy érezte, csak egy csata hevében került Pérez mögé. „Történt egy incidens (Felipe) Massával, amelyben szerintem nem volt teljesen korrekt. Miatta vesztettem el egy helyet Checóval szemben” – vélte. Igaz, még így is felkapaszkodott harmadiknak a világbajnokságban, megelőzve Fernando Alonsót.

 

AUTO-PRIX-BHR-F1

 

Ricciardo számára, aki melbourne-i kizárása miatt most szerezte meg első pontjait, a második etapban kezdődött igazán a futam, melynek során többször is Vettellel kellett összemérnie az erejét. Az önbizalmának biztosan jót tett, hogy végül a pályán került a négyszeres világbajnok elé. „Keményen, de sportszerűen küzdöttünk, hagytunk elég helyet egymásnak” – mondta. „Megtettem mindent, ami tőlem telt, az autóm a táv folyamán egyre kezesebben viselkedett.” Vettelnek nem jött be, hogy a riválisai többségével ellentétben a keményebb gumikon rajtolt, és habozás nélkül elismerte, hogy Ricciardo ma jobb volt nála. „Daniel bebizonyította, hogy többet is ki lehetett volna hozni az autónkból. Nekem azt a kis extrát nem sikerült, ezért nem vagyok elégedett a napommal” – ismerte el. „Valamiért nagyon lassú voltam az egyenesben, és nem csak a Mercedesekhez képest.”

 

A két Williams sokáig a Force Indiákkal harcolt a dobogós helyekért, ám velük ellentétben nem kétszer, hanem háromszor cseréltek kereket, ez pedig hátrébb vetette őket. Massa és Valtteri Bottas nagy port felverő, múlt vasárnapi csörtéje Szahírban is folytatódott, s ezúttal is a rajtnál mindjárt négy helyet javító brazil versenyző került ki belőle győztesen. „A legnagyobb problémánk a Safety Car volt. Tönkretette a stratégiánkat” – mondta. „A start fantasztikusan sikerült, több autót is megelőztem. Aztán a tempónk rendben volt, és keményen próbáltam harcolni, de az eredmény nem kielégítő.” Pedig a Williams annyira bízott magában, hogy a szabadedzéseken alig tett meg kört.

 

A Ferrarinak be kellett érnie a többiek által elhullajtott morzsákkal. Kimi Räikkönennek, akárcsak Szepangban, a rajtnál ismét nekikoccant Kevin Magnussen, bár ezúttal komolyabb következmények nélkül. A finn versenyző így is csak az utolsó pontért tudott harcolni, amelyet azután örökölt meg, hogy Jenson Button a hajrában kiesett, míg Alonsónak annyira küzdelmes versenye volt, hogy célvonalat a 9. helyen átszelve is a levegőbe csapott az öklével. A Ferrari visszaesett az 5. helyre a konstruktőri összetettben a Mercedes, a Force India, a McLaren és a Red Bull mögé.

 

AUTO-PRIX-BHR-F1

 

Kevin Magnussen nem zavarta a pontszerzőket, Button viszont a hajráig az 5. helyen haladt. Csakhogy az újraindítást követően látványosan lelassult, s bár kívülről úgy látszott, hogy a közepes gumikkal szenvedett, elmondása szerint nem így történt. „Az SC előtt minden jól ment, utána azonban minden sebességváltás vagy egy másodpercig tartott, és végül be is döglött a váltó” – magyarázta. „Ma csak egy csapat volt sokkal gyorsabb nálunk, a többiekkel fel tudtuk venni a harcot.” Magnussen kuplunghiba miatt adta fel a küzdelmet.

 

A Bahreinben ritka szereplőnek számító Safety Cart egyébként azért küldték a pályára, mert Pastor Maldonado a bokszból kihajtva egyszerűen felöklelte a normális ív mentén forduló Esteban Gutiérrezt. A Sauber felrepült a levegőbe, és egy szaltót követően először fejtetőre esett, mielőtt visszazöttyent a kerekeire. Gutiérreznek nemcsak a pályakórházba, hanem egy alaposabb kivizsgálásra egy külső kórházba is el kellett mennie, de úgy tűnik, szerencsére nem esett komolyabb baja. Maldonadót viszont tíz másodperces stop&go büntetéssel sújtották, valamint öt hellyel hátrébb sorolták a kínai rajtrácson, sőt kiosztottak neki három büntetőpontot is.

 

Forrás: origo.hu


Hasonló cikkek