Kezdőlap » ETCC » Az ajtóval együtt elszálltak győzelmi esélyeink is

Az ajtóval együtt elszálltak győzelmi esélyeink is

Április 19-20-án rendezték az FIA ETCC szezonnyitó fordulóját a franciaországi Le Castellet-ben.

 

Csapatunk a TEAM UNICORSE pilótája Kiss Norbert szenzációsan kezdett, és végig fölényesen uralta a hétvégét az S2000-es szívómotoros géposztályban. Mind a pénteki tesztnapon, mind pedig a szombati szabadedzésen és kvalifikáción kategóriája legjobbjaként végzett, többször maga mögé utasítva a sokkal erősebb 1,6-os, turbómotoros autókat is. Minden okunk megvolt arra, hogy bizakodással várjuk a vasárnapi versenyfutamokat.

 

A meteorológia által vasárnap délutánra jósolt eső már kora reggel megérkezett a Paul Ricard versenypálya fölé, aminek nem örültünk túlságosan. Látva azonban Norbi warm-up-on elért eredményét tulajdonképpen nem volt okunk panaszra, mivel az időmérő tabella abszolút második helyén végeztük a reggeli gyakorláson, mindössze egy turbómotoros Chevrolet mögött.

 

Az első versenyen a rajtrács ötödik helyét foglalhattuk el az előző napi időmérés alapján, előlünk négy turbós autó indult. Frantz Engstler azonban nem tudott rajthoz állni, így pont a Norbi előtt lévő rajtkocka maradt üresen, ami a gördülő rajtnál előnyünkre válhatott.

 

A startlámpák kialvását követően a szlovák Homolának sikerült megelőznie Norbit, ám már az első körben sikerült jelentős előnyre szert tennünk a kategória címvédő Fulin előtt. A célegyenes ráfordító kanyarban azonban kisebb csetepaté adódott a mezőny hátsóbb traktusában, többen összekoccantak, és az összetört autók és alkatrészeik miatt pályára kellett küldeni a biztonsági autót.

 

 

Az újraindítás után Norbi megelőzte Homolát, és az elől haladó két turbós Chevyt szorongatta, sőt a pálya kanyargós részén sikerült is megelőznie mindkettőt. Az egyenes szakaszokon azonban kijött az előző években a WTCC-ben is verhetetlen Cruze-ok erőfölénye és lehetetlen volt tartani őket. De Norbi nem adta fel, és a vizes pályán ideális íveket keresgélő ellenfeleket újra és újra megelőzte, mígnem az ukrán Igor Skuz oldalról nekiment, olyan szerencsétlenül, hogy eltört a vezető oldali ajtó zsanérja. Az egyenesben azután a menetszél letépte az Alfa ajtaját, miközben Homola épp a másik oldalon próbálta megelőzni. A szlovák pilóta megcsúszott a pálya szélét jelző festésen, és a betonfalnak csapódott. Ismét beküldték a Safety Cart, és mivel ajtó nélkül nem biztonságos a versenyzés, Norbit kiintették a boxba.

 

Mivel nem sok vesztenivalónk maradt, hiszen a következő versenyt mindenképpen valahonnan a rajtrács végéről kellett volna megkezdenünk, kikértük az autót a Parc Fermé szabály alól, hogy a leszakadt ajtót ismét becsukható állapotba tudjuk hozni. A csapat megfeszített munkájának köszönhetően ez gyakorlatilag sikerült is, ám az FIA ellenőrei mégsem találták elég biztonságosnak, így végül nem engedték Norbit elrajtolni. Csalódottságunk kimondhatatlan volt, bár tulajdonképpen a versenybírók álláspontja megérthető, első a biztonság.
A hétvége tanulsága mindezektől függetlenül mindenképpen pozitív, Norbi hozta azt, amire mindenki számított, sőt, talán még többet is. Ami az autót illeti mi eddig is tudtuk, hogy versenyképes. Most már mások is elhiszik.

 

Folytatás május 10-11-én a Slovakia Ringen.

 

A paul ricardi versenyfutamok összefoglalóját az Eurosport 2 közvetíti április 22-én, 18:00 órától.

 

Az ETCC paul ricardi eredményeinek teljes táblázata itt található:

http://dev.mstworld.tv/Results/getPDF?eventid=14002&series=etc

 

 


Hasonló cikkek